Kako postati mojster klicev k akciji – 5 uporabnih nasvetov

Čas branja: 5 min 16. april, 2018 Napisal: Matej Novak

Klici k akciji (ang. CTAs, calls to action) so na spletu vseprisotni. Zagotovo jih videvate vsakodnevno, saj jih vsebuje vsak baner oglas, nahajajo pa se tudi na koncu vsake blog objave in večine člankov. V principu gre za kratke stavke ali besede, ki uporabnika spletne strani vodijo k naslednjemu kliku, za katerim navadno stoji določen cilj, ki ga želimo pri uporabniku doseči. Nameni akcij niso točno določeni in se med seboj razlikujejo. Tako je končni rezultat uspešno izpeljanega klica k akciji lahko prodaja, obisk dogodka, pridobitev kupona, nadaljnje informiranje o temi ...

mojster klicev k akciji

Ne glede na namen pa si vsi želimo, da bi se uporabniki na naše klice k akciji odzvali v skladu z našimi pričakovanji. A kako to doseči? Razvijalci storitve Minimum smo v preteklosti poskušali veliko različnih načinov, dokler nismo končno našli takega, ki resnično deluje prinaša želeno število klikov. Da vam olajšamo delo, smo iz naših izkušenj izluščili 5 nasvetov, ki vam bodo pomagali pri uporabnikih vaše spletne strani pomagali doseči, kar želite.

1. Uporaba besedne zveze »kliknite tukaj« ne zadostuje

Res je, težko bi našli krajši in bolj jedrnat način kako uporabniku sporočiti, kaj naj bo njegov naslednji korak. Težava je v tem, da mu z besedama »kliknite tukaj« naročamo zgolj kaj naj stori, ne damo pa mu pravega razloga zakaj naj nekaj stori. Ugotovili smo, da z uporabo bolj domiselnih besed, ki uporabniku povedo kam ga naslednji klik pelje, zakaj naj se nanj odzove in kaj z njim pridobi, dolgoročno pridobimo veliko več.

2. Zakaj »storite to, to in to« ne deluje

Verjetno gre za najpogostejšo napako, s katero smo se pri ustvarjanju klicev k akciji srečali prav vsi. Ne le, da je ta način občutno predolg in deluje preveč avtoritativno – uporabnika tudi zmede in ga odvrača od sodelovanja. Če v klicu k akciji svoje obiskovalce napeljujete k dvema ali celo trem stvarem, ne bodo vedeli zakaj in na katero vašo željo naj se odzovejo.

Pri vsakem klicu k akciji vedno uporabite le eno direktivo, morebitne dodatne informacije pa vključite v druge dele besedila. Ta način je obiskovalcem prijaznejši, pomagal pa bo tudi vam, saj boste na ta način lažje merili uspeh posameznega klica k akciji.

3. Vzljubite glagole

Uspešnost našega prepričevanja je odvisna od mnogih različnih, med seboj povezanih, dejavnikov – privlačnosti naše ponudbe, všečnosti oblikovanja in besed … V vsakem primeru pa lahko dober, ciljno usmerjen klic k akciji, poskrbi za tisto zadnjo piko na i, ki bo uporabnike vaše spletne strani prepričala, da vam pišejo, zaupajo elektronski naslov ali kliknejo na želeno povezavo. Klic k akciji vedno začnite z glagolom, ki ga izberite tako, da bo uporabniku jasno razložil koristi storjene akcije - pri prodaji je to lahko npr. glagol »prihranite.«

4. Uskladite svoje besedilo

Lahko je oblikovati stavke, ki so simpatični, smešni, ali se popolnoma prilegajo prostoru, ki ga je klicu k akciji namenil oblikovalec spletne strani. Kljub vsemu je izjemnega pomena, da tudi najmanjši deli vedno sledijo in sovpadajo z zgodbo preostalega besedila. Če je torej vaše besedilo humorno naravnano, naj bo tak tudi vsebujoč klic k akciji. Če ni, poiščite drug način, ki se bo skladal z besediščem besedila. Neustrezna raba besed, ki ni smiselna, lahko uporabnika zmede in v določenih primerih celo razjezi. Rezultat? Vašo stran bodo zapustili, vaš cilj pa bo ostal neuresničen.

5. Ne vsiljujte prodaje

Večina nas dobro ve kako neprijetno je, ko se nekdo pretirano trudi pri prodaji in nas, milo rečeno, sili v nakup določenega izdelka. Vsiljujoč način prodaje ima največkrat neuspešen zaključek, slabo luč pa meče na celotno podjetje. Enako je s klici k akciji – preveč prodajno neposreden pristop bo v uporabnikih vzbudil sum in nezaupanje.

Četudi boste ugotovili, da besedi »kupite zdaj« delujeta, ju ne uporabljajte prepogosto. Osredotočite se na podajanje informacij o tem, kakšne koristi sledijo nakupu. Vsi si želimo, da se uporabniki za nakup odločijo na podlagi naših izdelkov, njihovega opisa in vrednosti, ki jo kupcu prinašajo. Vseeno so besede, ki namigujejo na nujnost, v določenih primerih uporabne, še posebej pri ponudbah z omejenim rokom trajanja – če, na primer, prodajate vstopnice za dogodek, je uporaba besed »zdaj« in »samo še danes« več kot dobrodošla.

Da zaključimo

Kakšne klice k akciji ustvarjate in kako jih uporabljate, je odvisno od vsebine, ki jo ustvarjate in od vašega končnega cilja. Ne glede na vse pa je bistveno, da uspešnost uporabljenih klicev akciji redno spremljate in merite. Vitalnega pomena je, da ugotovite, kakšen način najbolj ustreza vašim uporabnikom in na kaj se najbolje odzivajo. Vsaka znamka je drugačna, ugotovite, kaj deluje za vašo.

Ali vaše podjetje potrebuje spletno stran?

Izdelajte brezplačno spletno stran, še danes!

Registrirajte se